H ζωγράφος Ντόρις Ζίνκάιζεν
Η Ζίνκάιζεν για αρκετά χρόνια ζωγράφιζε πορτραίτα κοσμικών γυναικών και ηθοποιών, ενώ εργαζόταν επίσης στο θέατρο και την Όπερα ως ενδυματολόγος. Ηταν επιτυχημένη τόσο ώστε το θαύμα της τεχνολογίας υπερωκεάνειο Queen Mary να της ζητήσει να φτιάξει τις αίθουσές του, ενώ φιλοτέχνησε επί δεκαετίες τις αφίσες των αγγλικών σιδηροδρόμων.
Ωστόσο η πορεία της άλλαξε στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν προσφέρθηκε ως εθελόντρια νοσοκόμα στον Ερυθρό Σταυρό. Εκεί ζωγράφισε σκηνές τραυματισμέων στρατιωτών και επεδίωξε να βρεθεί στα στρατόπεδα συγκέντρωσης όταν το τέλος του Πολέμου ήταν φανερό. Της δόθηκε ειδική άδεια να ζωγραφίσει τους απελευθερωμένους κρατούμενους και το ίδιο το στατόπεδο Μπέργκεν Μπέλσεν.
Στην 1η εικόνα μας βλέπετε τον πίνακα με το κάψιμο του στατοπέδου το 1945.
Στην 2 εικόνα μας βλέπετε τον πίνακα "Ανθρώπινο πλυντήριο" που παρουσιάζει απελευθερωμένους κρατούμενους στο νοσοκομείο πια, την ώρα της καθημερινής καθαριότητάς τους.
Η Ντόρις δεν μίλησε ποτέ σε κανένα για όσα είδε στον Πόλεμο, ούτε στις δίδυμες κόρες της, ούτε στον γιό της, ούτε στον σύζυγό της πλωτάρχη του αγγλικού Ναυτικού, ούτε σε κανέναν. Η εγγονή της Σαρλότ που κι αυτή είναι ζωγράφος και έζησε την γιαγιά της εως ότου ήταν 21 χρονών, λέει πως όταν η γιαγιά της πήγε στον πόλεμο, οι λέξεις στέρεψαν μέσα της και το μόνο που μπορούσε να κάνει ήταν να μιλάει με τα πινέλα της.
Η Ντόρις Ζινκάιζεν τιμάται στην Αγγλία εξίσου για τα πορτραίτα της όσο και τους πολεμικούς της πίνακες. Το έργο της φιλοξενείται στο Imperial World Museum και στην National Portrait Gallery.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου