Η Δημόσια εικόνα των σούπερ μα΄ρκετ

 


Λοιπόν, αντικλεπτικά στις βρεφικές τροφές.
Πολύ λογικό, από την μεριά του σούπερ μαρκετ. Η άλλη λύση είναι η Αστυνομία που θα συλλαμβάνει τον γονιό κλέφτη βρεφικού γάλακτος -δηλαδή ΤΟΥΣ γονιούς κλέφτες βρεφικού γαλακτος, 4, 5, έξι, δέκα γονιούς την μέρα. 
Ναι, αυτή είναι η λύση αλλά δεν είναι ωραία εικόνα ο γονιός που έκλεψε το γαλα για να ταϊσει το πεινασμένο βρέφος του, να φεύγει σιδηροδέσμιος, με χειροπέδες στα χέρια. Πόσο μάλλον αυτό να γίνεται 10 φορές την μέρα. 

Μάλιστα, δεν είναι ωραία εικόνα. Δηλαδή, δεν είναι ωραία για το σούπερ μάρκετ, όχι για τον γονιό. Ο γονιός καταρχάς δεν έχει δημόσια εικόνα, είναι ένας μέσα στο πλήθος -να μην πω στην μάζα. Αλλά και να είχε μια κάποια εικόνα, εκεί στην γειτονιά του, στην δουλειά του, στο χωριό τους εννοώ, δεν προλαβαίνει να την σκεφτεί, έχει άλλα θέματα που τον απασχολούν, φλέγοντα και τσουρουφλίζοντα, π.χ την επιβίωση. 

Μόνο το σούπερ μάρκετ έχει εικόνα που έχει κάποια αξία, δηλαδή δημόσια. Οι φήμες λένε "ο Βασιλόπουλος είναι ακριβός αλλά έχει καλά πράγματα" και "Ο Σκλαβενίτης νοιάζεται για τους εργαζόμενούς του" και "Ο Μασούτης δεν έχει ποικιλία, αλλά το παλεύει". Αυτή ακριβώς είναι η δημόσια εικόνα των σούπερ μάρκετ, η κύρια φήμη που ακούγεται για το καθένα. 
Για την ακρίβεια, πολύς κόσμος έχει ανθρωποποιήσει τα σούπερ μαρκετ , κι ενώ είναι νομικά πρόσωπα αφού είναι εταιρείες, τους σκε΄φτεται ως φυσικά πρόσωπα, ως ανθρώπους.  Κανείς δεν λέει θα παω στο σούπερ μάρκετ του Σκλαβενίτη, όλοι λένε θα παώ στον Σκλαβενίτη, σαν να μιλάνε για έναν στενό γνωστό τους. Μια σχέση εκτίμησης κι εμπιστοσύνης έχει ήδη αναπτυχθεί ανάμεσα στους πελάτες και τις εταιρείες των σούπερ μαρκετ, γι αυτό ακριβώς  αν αρχίσουν να καλούν την Αστυνομία ώστε να συλλαμβανονται οι  κλεφτες βρεφικού γάλακτος και οι κατηγορίες εναντίον τους θα είναι σκληρές κι εξίσου ανθρωποποιημένες. Οι άνθρωποι θα πουν "ο Σκλαβενίτης είναι ακαρδός", ο Βασιλόπουλος είναι γουρούνι" "Ο Μασούτης είναι απα΄νθρωπος" κι όλοι μαζί θα αναρωτηθούν "δεν ε΄χουν παιδιά αυτοί οι άνθρωποι;". Μετά από αυτό ένας θεός ξέρει αν θα υπάρξει μαζική αντίδραση, η γνωστή ως Μπουκοτάζ. Ίσως ναι. Δεν αποκλείεται. 

Τα σούπερ μάρκετ δεν μπορούν να αφήσουν τον καθέναν να τους διασύρει ως απάνθρωπους. Δεν μπορούν να αφήσουν την πραγματικότητα να φανεί στην πλήρη αισχρότητά της, γιατι αυτή είναι μια πραγματικότητα αισχρή, που δεν έπρεπε να υπάρχει, Προσπαθούν να σώσουν την δημόσια εικόνα τους, βάζοντας ευπαρουσίαστα, κομψά και υψηλής τεχνολογίας εμπόδια ανάμεσα στα προΙόντα τους και τους κατ' ανάγκη κλέφτες, προκειμένου να αποφύγουν τις σπαραξικάρδιες εικόνες των πατεράδων που απομακρύνονται με χειροπέδες, γιατί πιάστηκαν επ αυτοφόρω να κλέβουν.. 
Όμως τα σούπερ μάρκετ αυτό που έπρεπε να κάνουν είναι απλούστατα να περιορίσουν το δικό τους κέρδος και να πιέσουν τους προμηθευτές τους ώστε να συμπιέσουν κι αυτοί το κέρδος τους. Γιατί κάνει 24 ευρώ το κιλό το γάλα σκόνη, όταν ο μέσος μισθός είναι 24 ευρώ την μέρα (3 ευρώ την ώρα); Το βρεφικό γάλα, επειδή χρειάζεται στον άνθρωπο εώς ότου γίνει τριών ετών τουλάχιστον , έπρεπε να στοιχίζει ένα μικρό μέρος του ημερομισθίου και να προσφέρεται δωρεάν στους πολύ άτυχους μεταξύ μας, στους γονείς που είναι άνεργοί. 
Η δαπάνη για τα αντικλεπτικά είναι λάθος επιλογή για τους ιδιοκτήτες σούπερ μάρκετ, επιλογή που δεν δείχνει την ελάχιστη κοινωνική ευαισθησία, ούτε και εταιρική ευθύνη το corporate responsability  όπως λένε οι μάνατζερ. Εκτός αυτού είναι και πεταγμένα χρήματα: οι φτωχοί θα βρουν τον τρόπο να εξουδετερώσουν τα αντικλεπτικά, κι αν δεν τον βρούν, θα σπάσουν το τζάμι απο το σούπερ μάρκετ και θα μπουν μέσα. 

Κατα την γνώμη μου οι ιδιοκτήτες σούπερ μαρκετ πρέπει να κοιτάξουν  ουσιαστικά την δημόσια εικόνα τους. Θέλουν να μείνει το όνομά τους στην λαική μνήμη με θετικό τρόπο και λιγότερα κέρδη, ή προτιμούν να διατηρήσουν τα κέρδη τους, αλλά να πάρουν και το προσωνύμιο "Μαυραγορίτες"; 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΑΦΟΡΑ ΣΤΟΝ ή ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ;

ΕΝΑΣ ΑΝΤΡΑΣ ΜΕ ΠΟΛΥ ΚΑΚΟ ΣΤΟΧΟ

AN UNSOLICITED DICK-PICK