H ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΜΙΑΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ

 

Αυτή είναι η φωτογραφία μιας διαφήμισης για μποτάκια της αγγλικής εταιρείας Jigsaw που κυκλοφόρησε με το σύνθημα "αυτές οι μπότες φτιάχτηκαν για περπάτημα" όπως το ομώνυμο τραγούδι της Νάνσυ Σινάτρα (these boots are made for walking).
Η διαφήμιση εμφανώς δεν ταιριάζει με το σύνθημα, διότι δεν δείχνει γυναίκα να περπατάει, αλλά γυναίκα να σκαρφαλώνει πάνω από ένα φράχτη, φορώντας μόνο το εσώρουχό της και τα μποτάκια, σε λήψη χαμηλή που δείχνει κυρίως τα οπίσθιά της. 
Δυο καταναλώτριες κατήγγειλαν την διαφήμιση στην Αρχή Δεοντολογίας Διαφημίσεων ως προσβλητική και σεξιστική. Δήλωσαν πως ενισχύει τα έμφυλα στερεότυπα και αντικειμενοποιεί τις γυναίκες μια που δείχνει το σώμα ακέφαλο και ημίγυμνο, σαν αντικείμενο για χρήση. 
Η εταιρεία Jigsaw απάντησε πως την διαφήμιση την έφτιαξαν γυναίκες κι ο σκοπός τους ήταν "να γιορτάσουν την ελευθερία". Στην εικόνα δείχνουν μόνο πόδια κι οπίσθια, διότι ήθελαν να τονίσουν τα μποτάκια.
Η Αρχή Δεοντολογίας Διαφημίσεων (Advertising Standards Authority, ASA) δεν πείστηκε με τα περί "εορτασμού της ελευθερίας", απεφάνθη ότι το ντύσιμο της γυναίκας είναι ασύμβατο με περίπατο στο δάσος, γι αυτό αδικαιολόγητο,  και η φωτογραφία σεξουαλικά υπαινικτική και μάλιστα ηδονοβλεπτική. Επιπλέον, επειδή αντικειμενοποιεί τις γυναίκες, είναι ανεύθυνη, προσβλητική και πρέπει να αποκλειστεί από μελλοντικές προβολές στα ΜΜΕ. 
 
Ορίστε λοιπόν, δύο μόνο γυναίκες με την  καταγγελία τους στην κατάλληλη αρχή ανάγκασαν την εταιρεία να δώσει εξηγήσεις -που δεν θα μπορούσαν ποτέ να είναι ικανοποιητικές- και τελικά να απαγορευτεί η διαφήμιση. Ο αγώνας δικαιώθηκε. Ελπίζουμε στο μέλλον να δούμε κι άλλες τέτοιες επιτυχίες.
(Μελουζίν)

υ.γ: Η πρωτότυπη φωτό δεν είχε θόλωμα στα οπίσθια του μοντέλου, το πρόσθεσα εγώ)


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΑΦΟΡΑ ΣΤΟΝ ή ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ;

ΕΝΑΣ ΑΝΤΡΑΣ ΜΕ ΠΟΛΥ ΚΑΚΟ ΣΤΟΧΟ

AN UNSOLICITED DICK-PICK