Το ταξικό λυντσάρισμα του Ζακ (1)

Στις 23/09/2018 πήγα στην πρώτη πορεία που έγινε για την δολοφονία του Ζακ Κωστόπουλου. Είχε λίγο κόσμο κι αυτό στην φωτογραφία ήταν το κύριο σύνθημά της "Στην Ομόνοια δεν ήταν ληστεία, μπάτσοι κι αφεντικά κάναν δολοφονία".

Μετά από δυόμισυ μήνες (στις αρχές Δεκεμβρίου) πήγα σε μια άλλη πορεία για τον Ζακ, που αυτή την φορά είχε πολύ κόσμο, ίσως 5.000 ανθρώπους, όμως ήταν τελείως διαφορετική από την πρώτη: ο Ζακ Κωστόπουλος είχε μετατραπεί σε Ζακί στα πανό, υπήρχαν άτομα που σκόρπιζαν γκλίτερ στον δρόμο, αγόρια του αντιεξουσιαστικού χώρου που φορούσαν φορέματα πάνω από το τζην τους, το κύριο σύνθημα που ακουγόταν ήταν "η Ζάκι ζει, τσακίστε τους ναζί" και γενικώς υπήρχε μια θεατρικότητα στην κατάσταση, κάτι φεστιβικό. Σήμερα δυό χρόνια μετά, η δολοφονία του Ζακ προβάλλεται ως γεγονός που είχε κύριο κίνητρο την ομοφοβία κι όλες οι αφίσες απεικονίζουν τον Ζακ με ξανθιά ή καστανή περούκα. 
Καταλαβαίνω ότι η ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα ενδιαφέρεται να αποκτήσει συμμάχους στο ευρύτερο κοινό, όμως υπάρχει ένα πρόβλημα με την πορεία που πήρε η προβολή της δολοφονίας του: η παραποίηση της αλήθειας. Ο Ζακ Κωστόπουλος ΔΕΝ δολοφονήθηκε επειδή ήταν ομοφυλόφιλος. ΔΕΝ δολοφονήθηκε επειδή ήταν "διαφορετικός". Δολοφονήθηκε για λόγους ταξικούς, επειδή ήταν φτωχός, για την ακρίβεια η επιτομή του φτωχού, δηλαδή ορατά φτωχός, μόνος, φοβισμένος κι απροστάτευτος -όλα μαζί. 
Γιατί το λέω αυτό; Απλούστατα, ο Κωστόπουλος δεν είχε ούτε καμία φωτεινή επιγραφή πάνω από το κεφάλι του να δηλώνει τον σεξουαλικό του προσανατολισμό, ούτε τίποτα περίεργο στο ντύσιμό του (π.χ. ένα crop top) που να αποκαλύπτει κάτι για τα σεξουαλικά του γούστα κι εννοείται ότι κανείς από τους παρευρισκόμενους δεν  μπορούσε να φανταστεί πως φορούσε γυναικεία ρούχα όταν έκανε το νούμερό του ως Ζακί. Η ομοφυλοφιλία του ήταν μέσα στο κεφάλι του, όχι στο απέξω του. Αυτό που είχε απέξω του και πάνω του  ήταν η φτώχεια κι η μοναξιά του, τα σημάδια εκείνου που είναι σε δύσκολη οικονομική κατάσταση, ζει χωρίς οικογένεια κι έχει άσχημη υγεία και μπερδεμένη ζωή. Μόλις προηγουμένως είχε βρεθεί σε ένα καυγά και για κάποιον λόγο φοβισμένος αλλά ανίκανος να σκεφτεί καθαρά, αντί να απομακρυνθεί από το σημείο, μπήκε στο κοσμηματοπωλείο κι εγκλωβίστηκε. 
 
Είπε ο καταστηματάρχης την αλήθεια ότι τον πέρασε για κλέφτη; Θα ήταν πολύ περίεργο ένα έμπειρος άνθρωπος της αγοράς, με μαγαζί σε αυτό το σημείο να μην μπορεί να ξεχωρίσει πότε τον κλέβουν και πότε όχι, ειδικά όταν ο κλέφτης είναι άοπλος, αδύνατος σαν κλαρί και αδύναμος τόσο ώστε να μην μπορεί να σηκώσει έναν πυροσβεστήρα. 
 Πρέπει να πω δυο κουβέντες για "αυτό το σημείο" για όσους δεν το ξέρουν, γιατί παίζει μεγάλο ρόλο στην υπόθεση.  Η περιοχή της Γλάδστωνος έως το 2010 άνθιζε οικονομικά, βρίσκεται ανάμεσα στη Ομόνοια και το Πολυτεχνείο κι από πάνω έχει την πλατεία Κάνιγγος -επομένως περνάει πολύς κόσμος, φοιτητόκοσμος.  Δυστυχώς ο φοιτητόκοσμος εξαρτάται από τα λεφτά των γονιών του που περιορίστηκαν πολύ από το 2010 και μετά. Γι αυτό σήμερα (αλλά και το 2018), τα 2 στα 3 μαγαζιά έχουν κλείσει, τα πεζοδρόμια είναι γεμάτα ούρα και κόπρανα, στα υπόστεγα των μπαλκονιών κοιμούνται άστεγοι και τα ποντίκια σουλατσάρουν ελεύθερα. Το μέρος δεν έχει πια κύρια εμπορική κίνηση, φιλοξενεί όμως άλλου είδους δραστηριότητες: ενα δρόμο πιο πάνω έχει πιάτσα ναρκωτικών, ακόμα πιο πάνω πορνεία τοξικομανών γυναικών, σε ένα μικρό δρόμο πορνεία τρανς γυναικών, καταστήματα όπου αγοράζεται χρυσός (όχι κοσμηματοπωλεία ακριβώς) και φυσικά άφθονους σεκιουριτάδες που φυλάνε αυτά τα κοσμηματοπωλεία σουλατσάροντας πέρα-δώθε.
 
Το αφήγημα του κοσμηματοπώλη ότι ο Ζακ μπήκε για να κλέψει  (πράγμα που "τον ανάγκασε να υπερασπιστεί την περιουσία του"), έγινε πιστευτό κι από τους περαστικούς. Κι αυτοί καθώς κοιτούσαν τον Ζακ δεν είδαν έναν ομοφυλόφιλο, αλλά κάποιον αρκετά φτωχό ώστε να μπορεί να κλέψει. 
Το ίδιο είδαν οι αστυνομικοί που ήρθαν αμέσως μετά και τον κακοποίησαν περαιτέρω. 
Το ίδιο είδε όποιος κρατούσε το μαχαίρι που κόντεψε να αποδοθεί στον Ζακ, στον λαιμό του Ζακ ενώ ήταν πεσμένος και λιπόθυμος -ώσπου ευτυχώς ο Φ.Π. παρευρισκόμενος του φώναξε "Θα τόνε σφάξεις; Πάμε καλά;" 
Το ίδιο είδε ο τραυματιοφορέας του ΕΚΑΒ που του έδωσε μια κλωτσιά προσωπικά και μετά επέτρεψε να τον μεταφέρουν με χειροπέδες στα χέρια στο ασθενοφόρο -ενώ ήταν ήδη νεκρός. 
Το ίδιο είδε η παρουσιάστρια της Τηλεόρασης που έφτιαξε γκάλοπ "Δείτε το βίντεο που ακολουθεί και πείτε την άποψή σας. Συμφωνείτε με την αντίδραση του κοσμηματοπώλη;"
Το ίδιο είδε ο εισαγγελέας που έβαλε στο αρχείο της μυνήσεις της οικογένειας του Ζακ προς την Αστυνομία και το ΕΚΑΒ. 
Όλοι αυτοί οι άνθρωποι δεν ήταν κτηνώδεις επειδή κατάλαβαν ότι ο Ζακ ήταν ομοφυλόφιλος, αλλά επειδή τους φάνηκε αρκετά φτωχός ώστε να τον μπορούν να τον κακοποιήσουν χωρίς συνέπειες. Στην θέση του Ζακ θα μπορούσε να βρίσκεται άνετα ένας Ρομά ή ένας Πακιστανός, στρέιτ, με 5 παιδιά. Σε αυτό το δημόσιο λυντσάρισμα  το ζήτημα ήταν να είσαι αρκετά φτωχός, όχι να είσαι ομοφυλόφιλος.
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΑΦΟΡΑ ΣΤΟΝ ή ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ;

ΕΝΑΣ ΑΝΤΡΑΣ ΜΕ ΠΟΛΥ ΚΑΚΟ ΣΤΟΧΟ

AN UNSOLICITED DICK-PICK