Σεξ κι αλκοόλ, μια αφήγηση

(Αυτό το κείμενο είναι μια αφήγηση συζήτησης που είχα κάποτε. Το αλκοόλ είναι ένα από τα θέματα που δεν με απασχόλησαν ποτέ, γι αυτό το γράψιμο μου είναι πολύ "κρύο". Ωστόσο η συζήτηση είναι ενδιαφέρουσα διότι  περιέχει μερικές άγνωστες ή ίσως και ανησυχητικές πληροφορίες)

Πριν ορισμένα χρόνια σε πάρτι σε ταράτσα γνώρισα έναν σεξολόγο. Κοιτούσα μόνη μου από τα κάγκελα τον δρόμο κι άκουσα κάποιον να με ρωτάει αν αυτό που πίνω είναι καφές. Νόμιζα πως είχα μασκαρέψει σωστά τον καφέ, ήταν στο κατάλληλο ποτήρι, με παγάκια, χωρίς αφρό, γι αυτό ξαφνιάστηκα που κάποιος το αναγνώρισε. Είπα πως ναι,  είναι καφές. Ο κάποιος με ξαναρώτησε χαμογελώντας αν αυτό σημαίνει πως έχω σκοπό να μείνω νηφάλια και να φύγω μόνη μου. Είπα πάλι πως ναι, αυτό θα έκανα. Τότε με ρώτησε αν μπορεί να καθίσει μαζί μου, γιατί κι αυτός το ίδιο θέλει. Έτσι γνωριστήκαμε και παρά το ότι δεν είμαστε φίλοι, επειδή είμαστε στον ίδιο κοινωνικό χώρο, έχουμε συναντηθεί αρκετές φορές από τότε μέχρι τώρα. Κάθε φορά φορά συζητάμε κάποια λεπτομέρεια της σεξουαλικής συμπεριφοράς, με συζητήσεις πολύ αποκαλυπτικές για εμένα, διότι μου λέει πράγματα που δεν τα έχω φανταστεί και βρίσκονται πλήρως έξω από την εμπειρία μου. 

Στην πρώτη μας συζήτηση, με αφορμή την ερώτησή του αν σκοπεύω να φύγω μόνη μου, μιλήσαμε για το αλκοόλ και το σεξ. Μου είπε πως σύμφωνα με μια ανεπίσημη στατιστική που κάνει ο ίδιος καταγράφοντας δεδομένα από τις αφηγήσεις των πελατών του (ανδρών), υπολογίζει πως περίπου το 98% όλων των πρώτων σεξουαλικών επαφών ενηλίκων στην χώρα μας γίνονται υπό την επήρεια αλκοόλ, ναρκωτικών ή αλκοόλ και ναρκωτικών μαζί. Το ποσοστό αυτό περιλαμβάνει τόσο τις περιστασιακές επαφές (one night stnad), όσο και την πρώτη συνεύρεση μετά από φλερτ, όλες δηλαδή τις πρώτες φορές. Αυτός το ονομάζει "αλκοόλ της πρώτης φοράς". Οι πελάτες του είναι άντρες,  αλλά γνωρίζει σεξολόγους που του λένε τα ίδια για γυναίκες. Είπα πως δεν μπορεί να είναι αλήθεια, είναι πολύ μεγάλο το νούμερο. Μου απάντησε πως οι μόνες περιπτώσεις δικών του πελατών που δεν είχαν πιεί αλκοόλ ήταν όσοι είχαν μια σεξουαλική επαφή, με συνάδελφο γυναίκα που γνωρίζουν καιρό, κι ήταν κάτι αυθόρμητο, μετά την δουλειά και μέσα στον εργασιακό χώρο. 

Εγώ φυσικά επέμεινα "Μα 98%; Πώς είναι δυνατόν;" κι εκείνος μου εξήγησε πως το αλκοόλ κρύβεται μέσα στις συνθήκες που περιβάλλουν το "πριν" της σεξουαλικής επαφής. Ο άντρας κι η γυναίκα δηλαδή (ή, οι δυό άντρες, ή οι δυό γυναίκες), βρίσκονται πριν την σεξουαλική επαφή σε πάρτι, σε κλαμπ, σε μπαρ, στα μπουζούκια, σε πανηγύρι, ή σε δείπνο στο σπίτι, επομένως σε περιστάσεις που το αλκοόλ δεν φαίνεται ύποπτο αλλά ταιριαστό.  Κι εγώ λοιπόν τον ρώτησα πώς ξεχωρίζει το σκέτο αλκοόλ, από το αλκοόλ της πρώτης φοράς. Γιατί να μην είναι σύμπτωση το ότι οι άνθρωποι πίνουν κι απλώς τυχαίνει μετά να έχουν σεξουαλική επαφή; Μου είπε λοιπόν το δεύτερο καταπληκτικό: η διαφορά είναι στην πρόθεση. Από τις αφηγήσεις των πελατών του φαίνεται πως γνωρίζουν γιατί πίνουν και υπολογίζουν να πιούν τόσο ώστε να φύγουν οι αναστολές τους, αλλά όχι τόσο ώστε να μην μπορούν να λειτουργήσουν σωματικά. Πόσο είναι αυτό; Για τους άντρες είναι 3 ποτά πλήρη (ουίσκι, τζιν, βότκα). Για τις γυναίκες 2 ποτά. Κατά την γνώμη του, αν κι οι πελάτες αυτό δεν το ονομάζουν "αλκοόλ της πρώτης φοράς", στηρίζονται τόσο πολύ πάνω του που ακόμα κι αν τους τύχει να τους ξαφνιάσει και να τους "επιτεθεί" μια γυναίκα πολύ σύντομα, στο δεύτερο ποτό ας πούμε, παραγγέλνουν ένα ακόμα και το πίνουν μονοκοπανιά πριν φύγουν.  Από την άλλη μεριά, εάν νομίσουν πως η βραδιά δεν θα οδηγήσει σε τίποτα σεξουαλικό, παραιτούνται, σταματάνε την αυτοσυγκράτηση και πίνουν 4ο ποτό,  5ο κλπ. 

Του είπα πως όλα αυτά ήταν πολύ περίεργα για μένα, διότι προσωπικώς από 18 χρονών δεν πίνω τίποτα στα ραντεβού μου ακριβώς για να καταλαβαίνω τι μου γίνεται κάθε στιγμή, όμως η εντύπωση που έχω για τους άντρες -τουλάχιστον από τον τρόπο που αναφέρονται στο σεξ στις παρέες- είναι πως είναι αρκετά τολμηροί κι ορμητικοί ώστε να μπορούν να κάνουν σεξ οποτεδήποτε, μέρα μεσημέρι, στην πλατεία Συντάγματος -αν αυτό ήταν επιτρεπτό. Εκείνος γέλασε. Μου απάντησε πως μόνο στην εφηβεία που το σώμα βομβαρδίζεται από ορμόνες, ακινητεί το μυαλό κι εξαφανίζονται οι αναστολές μόνες τους. Από εκεί και πέρα (από τα 21 και μετά περίπου) οι άντρες λειτουργούν διαφορετικά, ξεφεύγουν από το ζωώδες των ορμονών και μπαίνουν όλο και περισσότερο στο ανθρώπινο, του μυαλού. Αυτό είναι το στάδιο των αμφιβολιών, της ανασφάλειας, των αναστολών δηλαδή. Το αλκοόλ είναι ένας μηχανισμός εξουδετέρωσης των αναστολών που όλοι αντιλαμβάνονται ότι πιάνει και τον χρησιμοποιούν. 

Η συζήτησή μας αυτή τελείωσε με το τελευταίο καταπληκτικό (εκ μέρους του). Του είπα πως μου φαίνεται ακόμα ανεξήγητο το ότι υπάρχουν πολλοί άντρες που επιδιώκουν το one night  stand συνέχεια, σχεδόν δεν έχουν κάνει σχέση στην ζωή τους (έχω γνωστό μου που έχει κάνει σεξ με πάνω από 500 γυναίκες), και παρόλα αυτά χρειάζονται αλκοόλ για να λειτουργήσουν. Αφού το έχουν αποφασίσει, ποιό είναι το πρόβλημα; Μήπως θα ξαναδούν την γυναίκα κι αύριο, να τους κάνει παράπονα; Τι τους νοιάζει; Μου απάντησε πως το περιστασιακό σεξ το αποφασίζουν για κάποιους λόγους που οι ίδιοι γνωρίζουν, αλλά με το μυαλό τους. Το σώμα αρνείται να προσαρμοστεί σε αυτή την βίαιη απόφαση και να αγκαλιάσει μια άγνωστη γυναίκα, για το σώμα είναι όλες άγνωστες μέχρι την πρώτη φορά. Η δεύτερη φορά (όταν υπάρχει) μπορεί να γίνει ένα Σάββατο πρωί μετά από σκέτο καφέ, αλλά για την πρώτη η γυναίκα είναι πάντα άγνωστη. Το μυαλό λέει κάτι και το σώμα λέει άλλα, είναι σαν να έχει ένα δικό του μικρό μυαλό που φέρνει αντίρρηση, σαν να έχει ένα στοματάκι που λέει "πού πας, ποια είναι αυτή, πώς είναι άραγε, τι κάνει;". Αυτό το στοματάκι βουλώνει με το αλκοόλ -ή τα ναρκωτικά, ή όλα μαζί. 

Τον ρώτησα "μήπως αυτό συμβαίνει μόνο στους πελάτες σου, που έρχονται σε εσένα επειδή έχουν ήδη κάποιο πρόβλημα;". Μου απάντησε πως "οι πελάτες μου είναι απλώς αυτοί που έχουν τα χρήματα για να φτάσουν ως εμένα. Κι εκείνοι που δεν έχουν τα χρήματα και δεν τους ξέρω, έχουν τους ίδιους μηχανισμούς λειτουργίας πάνω-κάτω, γι αυτό χρησιμοποιούν τους ίδιους τρόπους να ανταπεξέρχονται στις δυσκολίες. Αυτή η ζωή, έτσι όπως έχουν γίνει οι σεξουαλικές επαφές, είναι πολύ δύσκολη για τους ανθρώπους". 

Η κουβέντα μας τέλειωσε εκεί. Ο σεξολόγος κι εγώ που δεν πίναμε, εμμέσως αναγνωρίζαμε την σύνδεση αλκοόλ και σεξουαλικής δραστηριότητας, έτσι κι αλλιώς. Για αυτό δεν πίναμε. Για να είμαστε εκατό τοις εκατό σίγουροι πως θα φύγει ο καθένας μόνος του, να πάει στο σπίτι του. 

(γράφει η Melusin)



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΑΦΟΡΑ ΣΤΟΝ ή ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ;

ΕΝΑΣ ΑΝΤΡΑΣ ΜΕ ΠΟΛΥ ΚΑΚΟ ΣΤΟΧΟ

AN UNSOLICITED DICK-PICK