Η ανόητη. που μυρίζει.


Διαφήμιση της δεκαετίας του 50. Η ξανθιά κοπέλα με το όμορφο χτένισμα και τα τέλεια φρύδια, είναι "όμορφη, αλλά ανόητη" Γιατί; Διότι δεν έμαθε τον 1ο κανόνα της αιώνιας γοητείας, το αποσμητικό μακράς διαρκείας.
Κι ορίστε που ένα προϊόν περιποίησης για άντρες και γυναίκες, απευθύνεται στις γυναίκες ως κατηγορία αμέλειας και βλακείας μαζί.  Δεν σου φταίει το ότι ίδρωσες όπως όλοι, σου φταίει το ότι είσαι ηλίθια που δεν μερίμνησες να ιδρώσεις -αλλά άοσμα. 

Όλοι εμείς οι πολίτες έχουμε κάνει μια άρρητη συμφωνία μεταξύ μας πως θα πλενόμαστε και δεν θα μυρίζουμε άσχημα, πουθενά: στο γραφείο, στο σπίτι, στο λεωφορείο, στα ραντεβού. Λογική συμφωνία, διότι απλούστατα δεν γίνεται να ενοχλούμε τους διπλανούς μας. Ως εδώ όλα καλά, όμως όταν η απούσα μυρωδιά συνδυάζεται με την εξυπνάδα, ενώ η αισθητή μυρωδιά εκλαμβάνεται ως δείγμα μειωμένης αντίληψης, κάτι δεν πάει καλά. Οι άνθρωποι δεν είναι υποχρεωμένοι να περπατούν στην Γη έτσι ώστε να γοητεύουν. Ή μήπως είναι; 

Σύμφωνα με την διαφήμιση, οι γυναίκες είναι υποχρεωμένες να γοητεύουν. Αυτός είναι ο σκοπός της ζωής τους. Η όμορφη μυρωδιά είναι αυτονόητα μέρος της γυναικείας γοητείας, η εξάσκηση της οποίας φαίνεται πως είναι ο κύριος στόχος της κάθε γυναίκας. Αυτό που στις διαφημίσεις παρουσιάζεται μέχρι και ως μάθημα Υγιεινής (όπως είχε πει κάποτε ένα διαφημιστής "με τις διαφημίσεις εκπαιδεύσαμε τον κόσμο να πλένεται και να πλένει τα δόντια του") απλούστατα είναι ένας μηχανισμός συμμόρφωσης σε πρότυπα διαγωγής αποφασισμένα από άλλους, όχι από τις ίδιες τις γυναίκες. Οι γυναίκες δεν έχουν ποτέ την ευκαιρία να σκεφτούν και να αποφασίσουν εάν θέλουν να φοράνε αποσμητικά και κολόνιες. Από την ώρα που γεννιούνται οι μανάδες τους τις καλύπτουν με κολόνιες μωρουδίστικες. Και μάλιστα, για την φάση της καθαρτικής μητρότητας που εξαγνίζει έως και τις προηγούμενες ακόλαστες, υπάρχει εταιρεία με κολόνιες που έχει βγάλει μυρωδιά για το μωρό και την μαμά. Petits et mamans λέγεται του οίκου Bulgari και το ντούο, το μικρό με την μαμά του, μυρίζουν όμοια καθαριότητα, ταλκ κι αγνότητα. 

Το σαπούνι δεν φτάνει λοιπόν, χρειάζεται και αποσμητικό -μας λέει η διαφήμιση. Αυτό που δεν λέει είναι πόσο επικίνδυνα είναι τα αποσμητικά, ειδικά για τις γυναίκες. Τα περισσότερα αποσμητικά είναι και αντιιδρωτικά, έρχονται σε απευθείας επαφή με το δέρμα αφού οι γυναίκες ξυρίζουν τις μασχάλες τους, φράζουν τους ιδρωτοποιούς αδένες κι έχουν ενοχοποιηθεί από πολλές έρευνες για εμφάνιση καρκίνου στο στήθος. Το aluminum, ένα κοινό συστατικό των αποσμητικών, ενεργεί πάνω στους υποδοχείς των οιστρογόνων διαταράσσοντας την λειτουργία τους, επίσης δημιουργώντας καρκίνο του μαστού.  
Ξυρισμένες μασχάλες + φραγμένοι ιδρωτοποιοί αδένες + διαταραγμένοι υποδοχείς οιστρογόνων, να λοιπόν πως η "εκπαίδευση στην υγιεινή" των διαφημιστών αποβαίνει εις βάρος της υγείας των γυναικών. 

Άραγε όλα αυτά συμβαίνουν και στους άντρες; Υπάρχουν διαφημίσεις που αποκαλούν ηλίθιους όσους δεν χρησιμοποιούν αποσμητικά; 
Όχι, δεν υπάρχουν. Ο σκοπός της ζωής του άντρα δεν είναι να γοητεύει, αλλά να κυβερνά τη Γη. Και μάλιστα αυτό είναι τόσο σαφές στους άντρες που στο βιβλίο του Esquire περί αντρικής περιποίησης,  στις γρήγορες απαντήσεις (Q&A) περιλαμβάνεται πρόταση που λέει: "Ναι, δεν είσαι υποχρεωμένος να πλυθείς το Σ/Κ, αρκεί να μην βγεις βόλτα με τους φίλους σου". Αυτό σήμερα, όχι στην δεκαετία του 50. 
(Μελουζίν)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΑΦΟΡΑ ΣΤΟΝ ή ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ;

ΕΝΑΣ ΑΝΤΡΑΣ ΜΕ ΠΟΛΥ ΚΑΚΟ ΣΤΟΧΟ

AN UNSOLICITED DICK-PICK