Ο άντρας και το αμάξι του.

 

Στο κείμενο της μέρας που αποκαλύφθηκε η δολοφονία της Γαρυφαλλιάς Ψαράκη, η υπόθεση της σελιδας Πολιτικά Ημερολόγια ήταν πως ο δραστης την δολοφόνησε εξαιτίας του αυτοκινήτου - όχι για κάποιον άλλον λόγο. Με βάση τις πληροφορίες της στιγμής που έλεγαν ότι η Γαρυφαλλιά οδηγούσε, υποθέσαμε ότι εκείνη οδήγησε το όχημα εκτός δρόμου κι αυτός φρένιασε. 
 
Αν και για τον μέσο λογικό άνθρωπο, το αυτοκίνητο δεν φαίνεται αρκετά σοβαρός λόγος για να σκοτώσεις κάποιον, εδώ στην σελίδα γνωρίζουμε από πρώτο χέρι απίστευτες ιστορίες κακοποίησης για ψιλοπραγματα, π.χ. για μια ζάντα που στράβωσε η γυναίκα παρκαροντας πάνω στο πεζοδρόμιο.
Σήμερα ξέρουμε από την κατάθεση του δράστη ότι το αυτοκίνητο ήταν πράγματι ο λόγος, με μια παραλλαγή: αυτός οδηγούσε κι η Γαρυφαλλιά ήταν συνοδηγός κρατώντας το κινητό ανοιχτό και βρίσκοντας τον δρόμο από τους χάρτες. 
 
 
 
Οι γυναίκες αναγνώστριες γνωρίζουν τι θα πω στην συνέχεια, δεν χρειάζεται να διαβάσουν το υπόλοιπο κείμενο. Γνωρίζουν διότι έχουν βρεθεί συνοδηγοί πολλές φορές, με έναν άντρα οδηγό που δεν ξέρει πού πάει, όμως δεν ρωτάει κανέναν ντοπιο ή περαστικό για οδηγίες (δηλαδή δεν λένε ψέματα τα σχετικά ανέκδοτα για άντρες που ξεκίνησαν για το Πόρτο Ράφτη και  κατέληξαν στον Μαραθώνα). Δυστυχώς έχουμε και χειρότερα, την περίπτωση που ο άντρας ούτε ρωτάει, αλλά ούτε αναλαμβάνει την ευθύνη να βρει μόνος του στον χάρτη πού πάμε: το φορτώνει στην γυναίκα για να μπορεί να την κατηγορεί και να ουρλιάζει σαν τρελός αν κάτι πάει στραβά. 
Εδώ συνέβησαν δύο πράγματα ταυτόχρονα: οι δύο τους χάθηκαν με ευθύνη της Γαρυφαλλιας που κοιτούσε τον χάρτη στο κινητό της ΚΑΙ τράκαραν, οπότε το αμάξι του άντρα έγινε κυριολεκτικά σμπαραλια. Σπασμένα τζάμια πάνω στα καθίσματα, αμάξωμα στραπατσαρισμενο, το όχημα κρεμασμένο πάνω από ένα γκρεμο: ευκολότερο να το παρατήσεις εκεί, παρά να πληρώσεις οδική βοήθεια να στο φέρει στον πολιτισμό. 
 
Αυτή την παράγραφο δεν την έγραψα για τις γυναίκες, μόνο για τους άντρες. Αυτοί καταλαβαίνουν πώς του ανέβηκε το αίμα στο κεφάλι και καταλαβαίνουν πώς όλα τα υπόλοιπα που λέει στην απολογία του, περί Γαρυφαλλιάς που προσπαθούσε να τον μειώσει, περί ψυχιατρικων προβλημάτων του παρελθόντος κλπ, είναι όλα φτηνές δικαιολογίες. Το αμάξι που διαλύθηκε, για το οποίο έφταιγε πραγματικά ο ίδιος, όμως μπορούσε να κατηγορήσει κάποιον άλλο και να ξεσπάσει πάνω του, αυτός ήταν ο λόγος της δολοφονίας. 
 
Τα αμάξια για τους άντρες δεν είναι μέσα μεταφοράς, είναι μέρος του εαυτού τους κι επέκταση του εγώ τους. Είναι απόδειξη του κύρους τους και υποτίθεται πως ταιριάζουν τον χαρακτήρα τους. Fiat, τσαχπινικο και νευρικό. Volvo, στιβαρό κι ακουνητο σαν βράχος. Opel, μετρημένο κι οργανωμένο. Ford (Fiesta) , αξιόπιστο αλλά και νεανικό. Ένας άντρας χωρίς αυτοκίνητο, τι status έχει; Μικρό, αν κατέχει μηχανή. Μηδενικό αν πηγαίνει με λεωφορεία. Ποια θσ ήταν η θέση του στην κοινωνία του δράστη που από την μία στιγμή στην άλλη έμεινε χωρίς αυτοκίνητο κι έπρεπε μετα τις διακοπές να πηγαίνει στην δουλειά με λεωφορείο; Πιθανότατα οδηγεί δικό του Ι.Χ από 18 χρόνων, δηλαδή από τότε που έδωσε Πανελλήνιες και πέρασε στο Πανεπιστήμιο. Μπορεί να γυρίσει στο κύρος του μαθητή Λυκείου ο τριανταχρονος άντρας; Ο μαθητής είναι έφηβος, δεν είναι άντρας. 
 
Αυτά είναι τα προβλήματα που δημιουργεί η Πατριαρχία. Συνδέει την αξία των γυναικών με την αναπαραγωγικη τους ικανότητα και την αξία των αντρών με τα εξωτερικά γνωρίσματα πλούτου που συσωρρευουν - όπως τα αμάξια. Γι αυτό πρέπει να πολεμήσουμε την Πατριαρχια, για να αξιολογούμε τους άλλους και τον εαυτό μας με βάση τον χαρακτήρα μας μόνο. Αν το κάνουμε θα γλυτώσουμε πολλή διαπροσωπική βία κι ορισμένες δολοφονίες.

Σχόλια

  1. 1982
    🇬🇧👸🤴👑👑👑👑🇬🇷🇬🇷🇬🇷🇬🇷
    δεν είμαστε όλοι έτσι
    αυτά
    κρίμα και για τους 2

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΑΦΟΡΑ ΣΤΟΝ ή ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ;

ΕΝΑΣ ΑΝΤΡΑΣ ΜΕ ΠΟΛΥ ΚΑΚΟ ΣΤΟΧΟ

AN UNSOLICITED DICK-PICK