ΝΕΑ ΑΠΌ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΤΟΥ ΥΠΑΡΚΤΟΎ ΣΟΥΡΕΑΛΙΣΜΟΎ

Ο κόσμος των διαφημίσεων είναι ο τόπος που αναπαράγονται συνεχώς τα στερεότυπα ανδρών - γυναικών ή πλούσιων - φτωχών, με εικόνες ιδανικές από την χώρα της Φαντασίας που ποτέ δεν βλέπουμε στην πραγματικότητα να επαληθεύονται. Μερικές διαφημίσεις όμως δεν είναι μιάς χώρας που δεν υπάρχει πουθενά, είναι από άλλο πλανήτη, από τον πλανήτη του υπαρκτού σουρεαλισμού, όπως αυτή εδώ η διαφήμιση. 
 
Μια εταιρεία με συνεργεία καθαρισμού, προσφέρει τις υπηρεσίες της δείχνοντας μας αυτήν την εκπληκτική εικόνα. Η γυναίκα, εργαζόμενη καθαρίστρια, με μετρίως περιποιημένο ντύσιμο, φορώντας ποδιά κι αρκετό μακιγιάζ,  καθαρίζει. Χαμογελάει πλατιά, ευτυχισμένη, μάλλον επειδή είναι πολύ διασκεδαστική η δουλειά που κάνει. Θα πρέπει να είναι διασκεδαστική γιατί το μακιγιάζ της είναι στην θέση του, άρα δεν ίδρωσε η γυναίκα. Μπορεί και το σπίτι να ήταν ήδη καθαρό και να την προσέλαβαν για γούστο, γιατί κι η ποδιά της είναι κατάλευκη, δεν λερώθηκε καθαρίζοντας. Είναι να απορείς αν την πληρώνουν για να καθαρίζει επί  8 ώρες, ή αν ήρθε στο σπίτι για βεγγέρα.
 
Περιττό να πω πως δεν υπάρχει καμία καθαρίστρια έτσι, κι ούτε εμείς οι ίδιες όταν καθαρίζουμε το δικό μας σπίτι είμαστε ποτέ έτσι. Καμία μας δεν διανοείται να φορέσει μάσκαρα και μαύρο παντελόνι, ακόμα κι αν κάνει την απλούστερη δουλειά του κόσμου, ένα σκούπισμα. 

Μισό λεπτό όμως. Σε αυτήν την διαφήμιση δεν υπάρχει μόνο η πανευτυχής ανώνυμη καθαρίστρια, υπάρχει κι ένας άντρας. Που είναι; Να, εκεί κάτω αριστερά. Είναι το αφεντικό, ο κύριος Προκομένος. Σωστό όνομα, γιατί γνωρίζουμε πως ναι μεν οι εργάτριες κάνουν την δουλειά, ωστόσο η προκοπή είναι υπόθεση που αφορά το μυαλό, αυτόν που συνέλαβε την ιδέα της οργάνωσης πολλών καθαριστριών σε μια επιχείρηση. Είναι βαρια δουλειά αυτή, δεν είναι παίξε-γέλασε. Ναι, έχει λίγο ζόρι το καθάρισμα, ειδικά κάτι παντζούρια, κάτι αναποδογυρίσματα στρωμάτων, κάτι καθαρίσματα γύρω-γύρω από την λεκάνη της τουαλέτας, όμως το πολύ το ζόρι είναι το κλείσιμο των ραντεβού με το τηλέφωνο. Αυτό είναι το αληθινό "μανίκι".
Οπως υποψιάζεστε, για μένα δεν αξίζει σε κανέναν ο τίτλος "προκομμένος", όταν οι άλλοι δουλεύουν κι αυτός κοιτάει. 
 
Κόψτε τις διαφημίσεις που μας βγάζουν το μαύρο-άσπρο, γιατί δεν είμαστε χαζές. Εχουμε μυαλό και ξέρουμε με τι μοιάζουν οι αληθινές καθαρίστριες και ποιός είναι ο αληθινά προκομένος της υπόθεσης. 

(επεξεργασία εικόνας, μετονομασία εταιρείας και κείμενο Melusine)


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΑΦΟΡΑ ΣΤΟΝ ή ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ;

ΕΝΑΣ ΑΝΤΡΑΣ ΜΕ ΠΟΛΥ ΚΑΚΟ ΣΤΟΧΟ

AN UNSOLICITED DICK-PICK